איגוד השיווק הישראלי

הזוכים ב-Booster: מאחורי הקלעים של מהלך טאמי סנסור של סיבוס

מהלך 1 באפריל של סיבוס:  כלל סרטון שחגג את השקתה של אפליקציה פיקטיבית בשם Cibus Tummy Sensor שפותחה כדי לפתור בעיה אקוטית של עובדי היי-טק (בעיקר) – איפה לאכול היום צהרים… האפליקציה עוזרת להם להחליט על כך על ידי “הקשבה” לקרקורי הבטן . המהלך הושק בדיגיטל, בעיקר פייסבוק, בעמוד החברה, בקבוצות תוכן רלוונטיות ובאינסטגרם.

מנימוקי השופטים: סיבוס השיקה מהלך יפה של RTM עם רעיון טוב וביצוע נהדר אשר יצרו אימפקט משמעותי, וכל זה בתקציב נמוך יחסית (35 אלף שקל לכל המהלך.( כמו בכל סרטון טוב של 1 באפריל לקח לצופה הממוצע זמן להבין שמדובר במתיחה ולא באפליקציה קיימת.  הסרטון תורם למיצוב סיבוס כמותג חדשני ומוביל טכנולוגית, ליצירת בולטות ולהגדלת מודעות.

מהלך הטאמי סנסור של סיבוס-סודסקו זכה בפרס ה-Booste. למהלכים זוכים נוספים ולהגשת מועמדות לפרס לחצו כאן

קרן וייזמן, סמנכ"ל שיווק סיבוס-סודקסו, הכניסי אותנו אל מאחורי הקלעים של המהלך – איך עלה הרעיון למתיחה? האם היו קולות שהתנגדו לרעיון?

קרן וייזמן, סיבוס-סודקסו צילום: דני גולן

במשך שנים סיבוס תפסה את עצמה ונתפסה כחברת B2B שפועלת רק אל מול חברות ואנשי הקשר בהן. בשנים האחרונות עולה ההבנה שאמנם אנחנו עדיין חברת B2B אבל שהלקוחות האמיתיים שלנו הם אותם עובדים בחברות: הם אלו שיפיצו את המותג שלך הלאה אם יהיו מרוצים או ישמיצו אם לא ואנחנו צריכים להשקיע בהם ב-Always on.  בשנה האחרונה שינינו לגמרי את השפה התקשורתית שלנו, חיזקנו את עמוד הפייסבוק שלנו ואנחנו יותר ויותר מתקשרים עם היוזרים שלנו בשפה קלילה, בלתי אמצעית ומחוייכת.

כחלק מאותה תפיסה החלטנו שאנחנו רוצים To Engage עם הלקוחות שלנו סביב הראשון באפריל עם סרט מתיחה שידגיש את הנושא הטכנולוגי שכ"כ חשוב לנו ואנחנו עובדים בו כל הזמן. משרד הסושיאל שלנו DIBOOR מיד שיתף פעולה והביא את הרעיון המנצח של ה- Cibus Tummy sensor!

הסרטון כולל ירידה לפרטים ורעיונות ייחודיים דוגמת התאמת האפליקציה לנשים בהריון והתרומה שלה לפריון העבודה… ספרי על תהליך היצירה שלו ועל שיתוף הפעולה הנדרש מהעובדים.

אז קודם כל נספר שעל רצפת העריכה נפלו רעיונות אחרים כמו 'סיבוס לכלבים במשרד' (לא רע, תודו) אבל ברגע שהציגו לנו את הרעיון של הטאמי סנסור ידענו שיש פה קונספט מנצח! היה לנו מאוד חשוב לייצר סרט שייראה כמו סרט מוצר אמיתי ושייתמך בעובדות 'נכונות' המפרטות ככל הניתן על הפיתרון הטכנולוגי ואיך הוא עובד כדי ליצור איזון דק בתגובות בין "יש מצב שזה נכון" לבין "אין מצב שזה אמיתי!"
כל המשתתפים בסרט הם עובדי החברה והיתה הירתמות מדהימה של העובדים להשתתף בו. היתה תחושה של גאוות יחידה. בכלל, יש משהו בדנא של החברה שהוא מאוד משפחתי וחברי.

אילו תגובות קיבלתם על הסרטון מלקוחות / גורמים בתעשייה?

אז היתה לקוחה ששאלה אותנו אם הנתונים בסרט מבוססים ("זה עולה 50 מיליון שקל בשנה") ולקוחות שהתקשרו למוקד לשאול למה הם לא מוצאים את האפליקציה החדשה בחנות האפליקציות… באותו יום העלינו את הפוסט גם בפייסבוק הארגוני של סודקסו ובוא נאמר שיש כמה גורמים בכירים בארגון שחשבו שהמוצר אמיתי ורצו שנעשה הפצה רחבה של האפליקצה לכל החברה בעולם… הסתבכנו קצת…
חייבת לציין שמאוד הופתענו מהתגובות, לא תיארנו לעצמנו שיתלהבו מהסרט בצורה כזו.

אילו מסקנות הסקתם מהפקת המתיחה ובמה אתם הכי גאים?

קודם כל, שאפשר לעשות מהלכים מוצלחים גם בתקציבים מאוד צנועים. כמישהי שמגיעה מארגונים גדולים כמו בזק ולאומי קארד שהתקציבים בהם הרבה יותר גבוהים, כדי לעשות משהו שיוציא אנשים מאיזור האדישות צריך לתת תוכן שונה שנותן ערך ובמקרה הזה פשוט מצליח לבדר. עוד עניין הוא יכולת הרתימה למהלך של קבוצות בפייסבוק. מיפינו עשרות קבוצות סושיאל רלוונטיות והעלינו שם את הפוסט, ששותף בשמחה ע"י היוזרים ומשם הדרך אל התקשורת היתה קצרה. רוב האיזכורים בתקשורת היו אורגניים והגיעו מעצמם. ב-1 באפריל הייתי בכנס בחו"ל ועל הבוקר קיבלתי בווטצאפ הודעה מוקלטת של אפי טריגר ביומן הבוקר של גלי צה"ל מדבר על הסיבוס טאמי סנסור. גאווה!
הדבר שאני הכי גאה בו הוא השותפים המדהימים לדרך. צוות השיווק בסיבוס שניהל את המהלך בהפקה מקצועית שלא היתה מביישת את העונה הבאה של 'בית הקלפים', משרד הסושיאל שלנו, DIBOOR, שהוא פרטנר אמיתי למהלך וכמובן משרד היח"צ שלנו – יפה אפרתי. היה פשוט כיף לעבוד על הפרוייט הזה עם שותפים מדהימים כאלה.

ונקודה אחרונה למחשבה עבורנו כמנהלי שיווק: כשאתם מייצרים תוכן טוב ומייצרים Engagement שהוא לא מזיע ומתאמץ, התוצאות העסקיות לא יאחרו להגיע. המהלך הביא לגידול של 110% בהורדות אפליקציית סיבוס ולתוספת של 20% בכמות המבקרים!

The post הזוכים ב-Booster: מאחורי הקלעים של מהלך טאמי סנסור של סיבוס appeared first on איגוד השיווק הישראלי.