איגוד השיווק הישראלי

הזוכים ב-Booster: מאחורי הקלעים של מהלך 1 באפריל של סודה סטרים

מהלך 1 באפריל של סודה סטרים כלל סרטון בכיכובו של האסטרונאוט סקוט קליי, המציג את הפיתוח החדש של החברה – בקבוק אישי להפיכת הגזים מהגוף לסודה. בבקבוק, פקק צילינדר עם טכנולוגיה חדשנית המאפשר, לייצר סודה ממים רגילים בכל מקום ובכל זמן, באמצעות נשיפה בלבד. בעוד מתיחה היא לרוב ספונטנית, על המתיחה הזו עבדו במשך 8 חודשים צוות עיצוב מוצר מתל אביב, צוות מהנדסים ושיווק מסודהסטרים ואסטרונאוט בינלאומי כדי להשיקה ב-45 מדינות בהן מוכרת החברה .בסוף הסרטון, הצופים הוזמנו לבקר באתר אינטרנט ייעודי, בו מתגלה כי בעצם מדובר במתיחת 1 באפריל שהגתה החברה, וכי גיהוק בחלל הוא למעשה בלתי אפשרי.

מנימוקי השופטים: סודה סטרים ממשיכים במסורת של קמפיין 1 באפריל והשנה  עשתה זאת  באופן מוצלח במיוחד. השימוש באסטרונאוט אמיתי הוא הברקה וה”המצאה” קורעת מצחוק. עם מיליוני הצפיות, אלפי התגובות ועשרות הסיקורים ברחבי העולם קשה להתווכח.

מהלך פנגו עד הבית זכה בפרס ה-Booster. למהלכים זוכים נוספים ולהגשת מועמדות לפרס לחצו כאן.

מתי  יהב סמנכ"ל שיווק גלובלי סודהסטרים, איך עלה הרעיון למתיחה? האם היו קולות שהתנגדו? האם היה קשה לגייס את סקוט קליי?

צוות השיווק של סודהסטרים עם האסטרונאוט סקוט קליי

אחרי שלוש שנים של סרטוני אחד באפריל מוצלחים וויראליים במיוחד הרגשנו שחייבים להמשיך את המסורת. הרעיון למתיחה עלה לפני חצי שנה והתחיל מהמוצר עצמו, חשבנו מה בעצם החלום הכי הזוי שלנו לגבי סודהסטרים, והוא שנוכל ליצור לעצמנו סודה טרייה בכל מקום, בתוך בקבוק. מכאן התחלנו. עברנו לעיצוב מוצר בסטודיו מקצועי של ממש, ולאחר שהיה לנו דמו של מוצר מוגמר אצלנו על השולחן, נשפנו לתוכו והתפוצצנו מצחוק, ואז צוות השיווק האדיר התיישב לכמה ישיבות סיעור לפצח את התסריט העוטף של המוצר. לחשוב איך הוא נולד? מי צריך אותו? החיבור לחלל היה יחסית מיידי כי היה לנו מאד "הגיוני" שזו טכנולוגיה כל כך חדשנית שהיא פותחה בחלל או נוסתה על ידי אסטרונאוטים.

סקוט קלי זה סיפור ישראלי קלאסי, שמענו שהוא מגיע לישראל, השגנו את פרטי הקשר שלו ושלחנו לו מייל. ביקשנו להיפגש אתו במלון שלו בתל אביב. איתי ביכלר ואני נפגשנו איתו. הפגישה ארכה 14 דקות בערך כי הוא מיהר לאירוע. אחרי 3 דקות הוא אמר שהוא בפנים, ביתר 11 דקות סקוט הסביר לנו בעצם מדעית את הקונספט של המוצר – סקוט הוא זה שהעיד מהניסיון שלו שיש באמת בעיה של פליטת CO2 מגוף האסטרונאוטים בחלל, וזה יכל להיות מדהים אם היה מכשיר ש"קולט" את הגזים האלו. וככה נולד התסריט הסופי. שילוב מדהים בין דמיון למציאות, בין מתיחה להגיון. וחיבור עוד יותר מעולה לטאלנט ולעולם שלו.

לא היו קולות שהתנגדו, אבל כן נדרשנו לאומץ מסוים ללכת למהלך עם סקוט קלי שהוא "אנטי טאלנט", הוא לא כוכב אתרי החדשות, בעוד ששנים קודמות היינו עם פריס הילטון ו"ההר". אז נדרשנו לצאת מהמשבצת הנוחה שלנו וזה תמיד מעלה שאלות אבל  את האמת שגם אני וגם יתר הצוות הרגשנו שזה הדבר הנכון לעשות וקיבלנו גיבוי מדניאל, המנכ״ל. השנה שברנו את כל השיאים של עצמנו ואני מאד שמח שהתוצאה הוכיחה את עצמה.

ספר על תהליך היצירה של הסרטון, על הגורמים המעורבים ועל האופן בו גייסתם מובילי דעה בתחום (אסטרונאוטים) להפצתו.

אז זה המקום לומר תודה ענקית להמון אנשים מוכשרים שסייעו לזה לקרות. קודם כל לצוות השיווק הכי טוב בעולם (אני לא הכי אובייקטיבי בעולם) שעבד על פיתוח הקונספט, קריאייטיב ותקשורת שיווקית על המוצר, התסריט וההפקה, סושיאל על תכנית הדיגיטל ויח"צ על קידום הסיפור בתקשורת העולמית וגיוס כוכבים מקומיים בכל מדינה להפיץ אותו. החלק המדהים הוא שכל התהליך נעשה על ידי ישראלים מאד מוכשרים – אלון זיאפרט, התסריטאי הגאון, יורם עבר עדני שביים בצורה מהממת, המפיק גיל בוראקס, סטודיו "פלמינגו" לעיצוב מוצר, שרף תקשורת ועוד..

אילו תגובות קיבלתם על הסרטון מלקוחות / גורמים בתעשייה?

אינספור תגובות של לקוחות שחולמים שזה יהיה מוצר אמיתי. פרגון ענק מהתעשייה שרק מאתגר אותנו להתחיל לחשוב על שנה הבאה ולעלות את הרף.

אילו מסקנות הסקתם מהפקת המתיחה ובמה אתם הכי גאים?

הכי גאה שעמדנו בשורה הראשונה של הקמפיינים העולמים של 1 באפריל לצד חברות גדולות בהרבה כמו גוגל, Tmobile, בורגר קינג – וזו גם המסקנה, שעם קצת (או הרבה) חוצפה ישראלית אפשר לעשות הכל.

 

The post הזוכים ב-Booster: מאחורי הקלעים של מהלך 1 באפריל של סודה סטרים appeared first on איגוד השיווק הישראלי.