איגוד השיווק הישראלי

הכירו את גיל קליין – מנהל שיווק muller

מנבחרת המאסטר מרקטרס של איגוד השיווק

גיל קליין, מולר

זוהי השנה השנייה בה אנחנו מקיימים את קורס הדגל של המכללה לשיווק, קורס Master Marketers Of Tomorrow. עבורנו, Master Marketers of Tomorrow הם אנשי שיווק שזכו בהערכת מנהליהם, ושנתפסים בחברה בה הם עובדים כמי שצפויים להיום מובילי התחום בעתיד. השנה בנינו נבחרת של 26 משתתפים שזוכים לשמוע הרצאות מסמנכ"לים ומנכ"לים המובילים בתחומים שונים הקשורים לעולם השיווק. משום שאנחנו מאמינים בהם לפחות כפי שהמנהלים ששלחו אותם אלינו מאמינים בהם, החלטנו להציג בפניכם את מומחי השיווק של המחר. אז קבלו את גיל קליין – מנהל שיווק muller.

.

נאום המעלית שלך – מי אתה ב-50 מילים?

שמי גיל קליין ואני מנהל כמעט שנתיים את השיווק של המותג MULLER בישראל. במסגרת תפקידי אני מוביל את האסטרטגיה של המותג משלב התכנון וגיבוש האסטרטגיה בהתאם לטרנדים/ מגמות צרכניות ודרישות השוק, דרך תהליכי פיתוח המוצרים והשפה התקשורתית ועד היישום בפועל של הטמעת המסרים דרך המהלכים התקשורתיים במטרה לייצר ערך משמעותי לקהלים מגוונים של המותג.

איך הגעת לתחום השיווק ומה מניע אותך?

בסיום התואר עבדתי מספר שנים במשרדי פרסום, גם במאס מרקט  ולאחר מכן התמחיתי והתמקצעתי מספר שנים בפרסום ושיווק בעולם המגזרים. לפני כשבע שנים עשיתי את המעבר לעולם השיווק לתפקיד מנהל מותג ולאחר מכן מנהל שיווק מגזרים ב"סימילאק" ובשנתיים האחרונות אני מנהל השיווק של MULLER.

מניעה אותי היכולת לשנות, לזהות אתגרים, להגדיר יעדים ולעמוד בהם דרך הבנה מעמיקה של הזירה התחרותית והצרכן: להבין מה מניע אותו? מי משפיע עליו? מה הוא מחפש או מה חסר לו. יש בי סקרנות ורצון תמידי לחקור וללמוד ובסוף לחבר בין הנקודות והממשקים הרבים בתוך הארגון ומחוצה לו על מנת לייצר תכנית מתאימה שתענה על הצרכים ותייצר ערך משמעותי ומבדל שיתרום להצלחה העסקית של המותג והחברה. הטרנספורמציה המהירה שעובר עולם השיווק דרך האונליין, סושיאל, קומרס בשילוב עבודה כירורגית בסגמנטציה ומיפוי קהלים וקהילות, כל זה נדבך משמעותי בעולמו של מנהל השיווק בעידן החדש שאנו חיים בו וגם התהליך הזה שאנו נמצאים בו מרתק.

איפה אתה מחפש השראה?

השראה אני מוצא בהרבה מקומות כולל בקורס הנוכחי בזכות המגוון של המרצים והמשתתפים בקורס, מעולמות שונים משלי, שפותחים לי מחשבות ורעיונות על כיוונים חדשים. Case studies במסגרת מפגשי שיווק על מהלכים חדשניים וייחודיים מהארץ ומהעולם תמיד מעוררים סקרנות ומחשבה אבל גם שיחה עם סטודנטים על פרויקטים שהם מנהלים במסגרת התואר או אפילו מפגש חברים בו עולה סיטואציה צרכנית יכולה לעורר השראה. וכמובן קולגות בתוך הארגון ושותפים עיסקיים תמיד תורמים לגיבוש רעיונות.

מפרגן? על איזה מהלך שיווקי מהתקופה האחרונה היית מת להיות חתום?

היו המון מהלכי שיווק דומיננטיים שראויים לצל"ש כגון:

  • סדרת הקמפיינים של YES עם המשפחה הצרפתית שהציגו סיפורים קצרים ומצחיקים בגובה העיניים והכניסו מטבעות לשון לשפה העברית.
  • קמפיין הפיג'מות של דלתא ששם את המותג במקום חדש, צעיר יותר ובעיקר ייצר אינסייט שכולנו מכירים (רובנו הרי ישנים עם "לא פיג'מה").
  • קמפיין קטן בהשקעה התקציבית אבל כזה שמוכיח שאין תמיד קשר בין השקעה להשפעה. הכוונה לקמפיין של פסטיבל So Low Hifa. מהלך שלגמרי המחיש את כח השיתוף של הרשת ויצר עשרות טייק אופים עליו גם ברשתות וגם בתוכניות הטלוויזיה.

אבל אני בוחר לפרגן עד הסוף (ותכלס גם קצת לקנא) למהלך של קוקה קולה WOW שגרם לאלפי צעירים להתנדב בהמוניהם. אהבתי שמותג ענק לקח אחריות חברתית וניתב את כוחו והמשאבים הגדולים שעומדים לו לעשיית טוב כמעט בלי לשים את לגו המותג או המוצרים שלו בפרונט למרות שלכולם ברור מי המפרסם. זאת דוגמא להנעה לפעולה לא טריוויאלית ועל כך  – שאפו לצוות השיווק.

מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול?

אני כבר די גדול ונהנה מהעשייה שלי ומקווה להמשיך לבצע את תפקידי בצורה האפקטיבית ביותר. יחד עם זאת כוכב הצפון שלי מכוון בעתיד לתפקידי ניהול בכירים בעתיד הכוללים ראייה עסקית רחבה והובלת צוותים משמעותיים לעשייה בולטת.

The post הכירו את גיל קליין – מנהל שיווק muller appeared first on איגוד השיווק הישראלי.