חדשות קידום אתרים

שיווק באינטרנט, קידום אתרים, תוכניות שותפים, כלים של גוגל


Adsense בינתיים של גוגל

מאת מקדם, דצמבר 28, 2007, תחת הנושאים גוגל,החוק,כלים,מלחמות גוגל,שיווק באינטרנט

בית המשפט דחה את טענותיה של חברת איפרפרס וקבע כי Adsense – מערכת שותפי הפרסום של גוגל אינו מפר פטנט שלה.

גוגל ניצחה, באופן חלקי בינתיים, בתביעה של חברת Hyperphrase Technologies על הפטנט לשירותי הפרסום של גוגל (Adsense). חברת Hyperphrase טענה לשימוש בפטנט השייך לה ע"י שימוש בגוגל Adsense בשילוב Google Toolbar – סרגל הכלים של גוגל.

בשלב הבא ידון בית המשפט בשאלה האם גוגל משתמשת בפטנט של איפרפרס על תכונה בשם AutoLink בסרגל הכלים. AutoLink היא תכונה מובנית ב-Google Toolbar, אשר מזהה אוטומטית מספרים שונים ומשייכת אותם לאתרים המתאימים. לדוגמא ניתן להקיש על כתובת הכוללת מיקוד של בית קפה באתר ולגשת ממנה למפה של האזור בו נמצא בית הקפה ב-Google Maps, או בעזרת מספר המשלוח של חבילה בשירות הדואר ניתן לעקוב אחרי מיקומה של החבילה בזמן אמת.

לטענת Hyperphrase, הטכנולוגיות AutoLink ו-Adsense עשו שימוש בשיטת התאמת נתונים בשם Data Reference שעליה רשמה בעבר פטנט. אך בית המשפט המחוזי בוויסקונסין דחה את הטענה לגבי Adsense בפעם הראשונה באפריל 2006, וכעת, בפסיקה שהתקבלה השבוע, נדחה גם הערעור של החברה. עם זאת, הפטנט על AutoLink עדיין הועבר לבחינה מעמיקה.

גוגל מסרה הודעה ע"י מייקל קוון, יועץ משפטי בגוגל כי היא מביאה שביעות רצון מההחלטה. "אנו נמשיך להוכיח שגם יתר הטענות בתביעה חסרות שחר אף הן". גוגל היוותה מטרה לתביעות על הפרות פטנטים, מאז ראשית הצלחתה המסחרית, חלקן של התביעות הן במטרה להגיע להסכם פשרה ללא משפט ולראות חלק מרווחיה של גוגל.

הפוסט הזה סגור לתגובות.